|
|
Mesterligagruppene klare: Kolstad møter tysk storlag De norske lagene i Mesterligaen i håndball har fått vite hvem de møter i gruppespillet til høsten.
På herresiden har Mesterligaen fått et nytt format med flere lag, og de 24 deltakende lagene i 2026/27-sesongen skal deles inn i seks grupper med fire lag i hver.
De to beste lagene i hver pulje går videre til en hovedrunde med to grupper. Derfra skal åtte lag videre til kvartfinaler.
Kolstad skal møte Magdeburg (Tyskland), Kielce (Polen) og Kriens-Luzern (Sveits), og det spilles hjemme- og bortekamp mot hvert lag.
I kvinnenes mesterliga er formatet likt som i fjor, altså med to åttelagsgrupper. Gruppene ble trukket fredag, og Sola (seedingsnivå fire) havnet i gruppe A, mens Storhamar (nivå tre) er i gruppe B.
Sola skal opp mot Esbjerg (Danmark), CSM Bucuresti (Romania), FTC (Ungarn), Brest (Frankrike), Krim Mercator (Slovenia), Borussia Dortmund (Tyskland) og Buducnost (Montenegro).
Storhamar møter Metz (Frankrike), Györ (Ungarn), Odense (Danmark), Gloria Bistrita (Romania), Podravka (Kroatia), Blomberg-Lippe (Tyskland) og Nykøbing Falster (Danmark). |
Publisert: 10:06 26-06-2026 Kilde: NRK
Les hele saken hos |
|
|
Artikkelen tilhører kategorien: Artikkelen ble indeksert den 26-06-2026 klokken 12:31. Artikkelens direkte url er: https://www.nrk.no/sport/mesterligagruppene-klare_-kolstad-moter-tysk-storlag-1.17936826 Artikkelen har til nå hatt 2 visninger og 1 klikk.
|
|
|